Privacy- en cookieverklaring
Pragma Recovery Technologies

Versie: november 2025

Pragma Recovery Technologies (“Pragma”, “wij” of “ons”) hecht grote waarde aan de bescherming van uw privacy en persoonsgegevens. In deze verklaring leggen wij uit welke gegevens wij verwerken, waarom wij dat doen en welke rechten u heeft.

Deze privacy- en cookieverklaring is van toepassing op het gebruik van onze website, onze (online) diensten, marketingactiviteiten en het contact dat u met ons heeft.


1. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking?

Pragma Recovery Technologies
Vijverlaan 2
1182 BZ Amstelveen
Nederland

E-mail: [email protected]
Website: www.pragmarecovery.nl

Pragma Recovery Technologies is de verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).


2. Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Afhankelijk van uw contact met ons kunnen wij de volgende categorieën persoonsgegevens verwerken:

Gegevens die u zelf aan ons verstrekt:

- Naam en voorletters

- Bedrijfsnaam en functie

- Adres- en factuurgegevens

- Telefoonnummer

- E-mailadres

- Eventuele voorkeuren en interesses (bijvoorbeeld typen apparatuur, sector)

- Inhoud van berichten die u verstuurt via formulier, e-mail, telefoon of WhatsApp

- Gegevens in een offerte-aanvraag of demo-aanvraag

Gegevens die automatisch worden verzameld bij websitebezoek:

- IP-adres (waar mogelijk geanonimiseerd)

- Browser- en apparaattype

- Bezochte pagina’s, klikgedrag, sessieduur

- Herkomst van uw bezoek (bijvoorbeeld via zoekmachine of advertentie)

- Cookie-ID’s en vergelijkbare identifiers

Marketing- en communicatiegegevens:

- Uw aanmelding voor nieuwsbrieven of updates

- Uw klikgedrag in e-mails (bijvoorbeeld opens en kliks)

- Uw marketing-voorkeuren (bijvoorbeeld toestemming voor e-mailmarketing)


Wij verwerken geen bijzondere categorieën persoonsgegevens via de website (zoals medische gegevens). Eventuele gezondheids- of behandelgerelateerde informatie wordt niet via deze website geregistreerd of gebruikt voor marketing.


3. Voor welke doeleinden gebruiken wij uw gegevens?

Wij verwerken uw persoonsgegevens alleen voor duidelijke en gerechtvaardigde doeleinden:

3.1 Contact en klantenservice

Beantwoorden van uw vragen en verzoeken

Terugbelverzoeken, demo-aanvragen of offerte-aanvragen afhandelen

3.2 Voorbereiden en uitvoeren van overeenkomsten

Opstellen en versturen van offertes

Vastleggen van gemaakte afspraken

Communicatie over levering, training, service en onderhoud

3.3 Website-analyse en verbetering

Het functioneren en gebruiksgemak van onze website verbeteren

Technische problemen opsporen en oplossen

Inzicht krijgen in prestaties van pagina’s en content

3.4 Marketing en sales (inclusief tracking)

Gerichte advertenties tonen via bijvoorbeeld Google, Meta (Facebook/Instagram), LinkedIn

Meten van de effectiviteit van campagnes (conversies, klikken, formulieren)

Opvolgen van ingevulde formulieren met relevante informatie of een voorstel

Verzenden van nieuwsbrieven en updates indien u zich heeft aangemeld of dat redelijkerwijs mag worden verwacht (bestaande zakelijke relatie)

3.5 Wettelijke verplichtingen en beveiliging

Voldoen aan fiscale en administratieve verplichtingen

Beveiligen van onze systemen en data

Voorkomen van misbruik of fraude


4. Op basis van welke grondslagen doen wij dit?

Wij verwerken uw persoonsgegevens op basis van de volgende juridische grondslagen uit de AVG:

4.1 Uitvoering van een overeenkomst:
bijvoorbeeld wanneer u een offerte aanvraagt, een contract sluit of om precontractuele stappen op uw verzoek uit te voeren.


4.2 Toestemming:
bijvoorbeeld voor het plaatsen van bepaalde cookies (marketing/advertentie) en voor het versturen van nieuwsbrieven wanneer u zich hiervoor aanmeldt. U kunt uw toestemming altijd intrekken.


4.3 Gerechtvaardigd belang:
bijvoorbeeld bij:

- Het verbeteren van onze website en dienstverlening

- Het benaderen van zakelijke contactpersonen met relevante informatie

- Het maken van interne analyses over het gebruik van onze site en campagnes
- Hierbij waken we ervoor dat uw privacybelang niet zwaarder weegt dan ons belang.

4.4 Wettelijke verplichting:
bijvoorbeeld het bewaren van administratieve gegevens voor de Belastingdienst.


5. Cookies en tracking

Onze website maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Dit doen wij om:

- De website technisch goed te laten werken (functionele cookies)

- Het gebruik van de website te analyseren (analytische cookies)

- Onze marketing en advertenties te verbeteren (marketing- en trackingcookies)


Wij verkopen uw gegevens nooit aan derden. Wel kunnen bepaalde gegevens via cookies en pixels worden gedeeld met partijen zoals Google, Meta of LinkedIn, zodat wij onze campagnes kunnen meten en optimaliseren. Waar vereist, vragen wij u hiervoor eerst om toestemming via de cookiebanner.

5.1 Soorten cookies

- Functionele cookies
Nodig voor het goed functioneren van de website (bijvoorbeeld het onthouden van cookievoorkeuren). Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

- Analytische cookies
Helpen ons om te begrijpen hoe bezoekers de website gebruiken, bijvoorbeeld via tools als Google Analytics. Waar mogelijk anonimiseren wij IP-adressen en delen wij geen herleidbare data.

- Marketing- en advertentiecookies
Worden gebruikt om:

- advertenties relevanter te maken

- conversies te meten (bijv. ingevulde formulieren na een advertentie)

- doelgroepen te maken voor onze campagnes

5.2 Cookie-instellingen beheren

Via de cookie­banner kunt u aangeven welke categorieën cookies u wel of niet toestaat (voor zover technisch beschikbaar op de website). Daarnaast kunt u via de instellingen van uw browser cookies verwijderen of blokkeren. Houd er rekening mee dat sommige onderdelen van de website dan mogelijk minder goed werken.


6. Bewaartermijnen

Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld, tenzij wij wettelijk verplicht zijn gegevens langer te bewaren.

Indicatief hanteren wij de volgende termijnen:

- Contactaanvragen / offertes: maximaal 3 jaar na laatste contactmoment

- Klant- en contractgegevens: tot 7 jaar na afloop van het boekjaar (fiscale bewaarplicht)

- Nieuwsbriefgegevens: zolang u bent ingeschreven of tot u zich uitschrijft

- Cookie- en trackingdata: conform de bewaartermijnen van de betreffende tools en uw cookievoorkeuren

Na afloop van de bewaartermijn worden gegevens verwijderd of geanonimiseerd.


7. Delen van persoonsgegevens met derden

Wij delen uw gegevens alleen met derden wanneer dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening, wanneer wij daar wettelijk toe verplicht zijn of wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven.


Wij verkopen of verhuren uw persoonsgegevens nooit aan derden.


Wij kunnen uw gegevens delen met:

- IT- en hostingpartijen die onze website en systemen beheren

- CRM- en marketing-automation leveranciers

- E-mail- en nieuwsbriefdiensten

- Analyse- en advertentiepartners (zoals Google, Meta, LinkedIn)

- Administratie- en boekhoudpartners

- Service- en supportpartners (bijvoorbeeld voor onderhoud van apparatuur)


Met partijen die namens ons persoonsgegevens verwerken (verwerkers), sluiten wij verwerkersovereenkomsten waarin ten minste is vastgelegd dat zij uw gegevens zorgvuldig beveiligen en alleen verwerken volgens onze instructies.


8. Doorgifte buiten de Europese Economische Ruimte (EER)

Sommige van onze dienstverleners zijn gevestigd in landen buiten de EER (bijvoorbeeld de Verenigde Staten) of maken deel uit van internationale groepen. Wanneer uw persoonsgegevens buiten de EER worden verwerkt, zorgen wij voor passende waarborgen, zoals:

- Een adequaatheidsbesluit van de Europese Commissie, of

- Standaardcontractbepalingen (Standard Contractual Clauses) en aanvullende maatregelen waar nodig.


9. Beveiliging van uw gegevens

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik, onbevoegde toegang, openbaarmaking en wijziging.

Denk hierbij onder andere aan:

- Beveiligde verbindingen (SSL)

- Toegangsbeperking tot systemen en gegevens

- Wachtwoordbeleid en waar mogelijk two-factor authenticatie

- Back-ups en updates van systemen

- Beperking van toegang tot persoonsgegevens tot medewerkers die dit echt nodig hebben


Ondanks onze inspanningen kan geen enkel systeem 100% veiligheid garanderen. Bij een datalek nemen wij waar nodig maatregelen en, indien verplicht, melden we dit bij de Autoriteit Persoonsgegevens en de betrokkenen.


10. Uw rechten

Op grond van de AVG heeft u diverse rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens:

- Recht op inzage: U kunt opvragen welke persoonsgegevens wij van u verwerken.

- Recht op rectificatie: U kunt onjuiste of onvolledige gegevens laten corrigeren.

- Recht op verwijdering (“recht om vergeten te worden”): In bepaalde gevallen kunt u vragen uw persoonsgegevens te verwijderen.

- Recht op beperking van de verwerking: U kunt in bepaalde gevallen de verwerking (tijdelijk) laten beperken.

- Recht op dataportabiliteit: U kunt verzoeken om uw gegevens in een gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat te ontvangen of te laten overdragen aan een andere partij.

- Recht van bezwaar: U kunt bezwaar maken tegen verwerkingen op basis van gerechtvaardigd belang of het gebruik van uw gegevens voor direct marketing (inclusief profiling t.b.v. direct marketing).

- Recht om toestemming in te trekken: Wanneer de verwerking is gebaseerd op uw toestemming, kunt u deze altijd intrekken. Dit heeft geen terugwerkende kracht.

U kunt uw verzoek of bezwaar sturen naar [email protected]. We reageren in de regel binnen 30 dagen.

Bent u het niet eens met de afhandeling van uw verzoek? Dan heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (www.autoriteitpersoonsgegevens.nl).


11. Websites van derden

Onze website kan links bevatten naar websites van derden (bijvoorbeeld partners, fabrikanten, evenementenorganisaties). Wij hebben geen controle over deze websites en zijn niet verantwoordelijk voor hun privacybeleid of -praktijken. Wij raden u aan de privacyverklaring van deze websites te lezen voordat u gegevens verstrekt.


12. Gebruik door minderjarigen

Onze website en diensten zijn niet gericht op personen jonger dan 16 jaar. Wij hebben niet de intentie persoonsgegevens van minderjarigen te verzamelen. Als u ervan overtuigd bent dat wij zonder toestemming van ouder/voogd persoonsgegevens van een minderjarige hebben verzameld, neem dan contact met ons op via [email protected], dan verwijderen wij deze informatie.


13. Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring

Wij kunnen deze privacy- en cookieverklaring van tijd tot tijd aanpassen, bijvoorbeeld bij wijzigingen in wet- en regelgeving, onze diensten of onze website.

De meest recente versie is altijd te vinden op www.pragmarecovery.nl. Bij ingrijpende wijzigingen doen wij ons best u hier actief over te informeren (bijvoorbeeld via de website of per e-mail, indien van toepassing).


14. Contact

Heeft u vragen over deze privacy- en cookieverklaring, of wilt u een van uw rechten uitoefenen?

Neem dan contact met ons op:

Pragma Recovery Technologies
E-mail: [email protected]
Adres: Vijverlaan 2, 1182 BZ Amstelveen, Nederland

Pragma Recovery Technologies

Handelsnaam van Pragma Boutique B.V.

KvK 34353046
BTW NL821093101B01

Jouw partner voor veilige, schaalbare en winstgevende recovery-oplossingen.

From Cryo to Complete Recovery

Officiële CTN-distributeur voor de Benelux.

+31(0)20 209 1948

Vijverlaan 2, 1182 BZ Amstelveen, Nederland

© 2025 Pragma Recovery - All Rights Reserved.